sağlıklı-beslenme-bilinci-1

Sağlıklı beslenme bugün ve geçmişte birçok hastalıkla ilişkilendirilmektedir. Koruyucu sağlık açısından beslenmenin önemi ilk çağlardan beri bilinen bir olgudur. M.Ö. 2500 yıllarında Babil’de bulunan taş tabletlerde hastalıklarda beslenmede yapılacak uygulamalar ile ilgili bilgiler bulunmaktadır. M.Ö 460-377 yıllarında yaşayan ve tıbbın babası olarak bilinen Hipokrat’ın, “diyetle tedavi edebileceğiniz hallerde ilaç tavsiye etmeyiniz” dediğini biliyoruz. Yine 11. yüzyılda Çin’li bir doktor “hastasını diyetle tedavi eden ilaçla tedavi edenden daha üstündür” demiştir. Peki sizler sağlığınızı korumak için beslenmenize ne kadar dikkat ediyorsunuz?

Ne yazık ki halkımızın beslenme ve beslenme bilimiyle ilgilenen diyetisyene bakış açısı fazla kilolarla ilgili. Evet, Türkiye’de ve Dünya’da obezite büyük bir halk sağlığı problemi fakat ölüm nedenlerinin başında gelen kanserler ve kalp krizinin beslenme ile ilgisinin ne kadar büyük olduğunu biliyor musunuz?

Sosyal medya, internet ve televizyonlarda beslenme ile ilgili her gün yeni bir haber çıkıyor.  Bir uzmanın söylediğini başka bir uzman reddediyor ve tamamiyle tersi bir şey söylüyor. Peki hangi bilgi doğru?

Sağlık bakanlığının önde gelen diyetisyen hocalarımızla ortaklaşa yaptığı sağlıklı beslenme ile ilgili çok güzel çalışmalar var. Sizlerin de yapılan bu çalışmaları okuyup beslenme konusunda doğru bilgilere ulaşmanızı tavsiye ederim (aşağıda internet sitesinin linkini paylaşıyorum).

İdeal beslenme düzeninizi oluşturup, alışkanlık haline getirmeniz sağlığınızı olumlu yönde etkileyecektir. Bunun için yakınınızdaki bir diyetisyenden danışmanlık alabilirsiniz. Size elinden gelen yardımı yapacağından eminim.

Gelecekteki sağlığınız bugün ki beslenme şeklinizle çok yakından ilişkilidir. O nedenle lütfen kendinize daima şu soruyu sorun ve cevabını iyi bilin.

“Tabağımda ne var?”

Sağlıcakla kalın.